Általános üzleti feltételek
Az IQBoard.hu a GBC EXIM SRL törvényesen bejegyzett védjegye. A webhely böngészése a jelen feltételek elfogadását jelenti.
Az ezen az oldalon található általános üzleti feltételeket a GBC EXIM SRL gazdasági társaság, székhelye Bukarest 011276, Eugen Lovinescu utca 14 szám, I. kerület, bejegyezve a Cégbíróságon a J40/9735/2002 számmal, a Banca Transilvania banknál nyitott bankszámla száma: RO32BTRL04701202N09686XX, adószáma: RO 14916025, tel. 021.667.26.41, fax: 021.667.26.40, email Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.., összes terméke és szolgáltatása értékesítése esetében alkalmazzuk (GBC®).
Fogalommeghatározások
Ebben a megállapodásban az alábbi fogalmakat a következőképpen kell értelmezni:
• szállító és kedvezményezett - a szerződő felek, ahogyan ezeket a jelen megállapodás megnevezi;
• termékek - felszerelések és minden egyéb áru, amely szerepel a Szállító általános árlistáján, vagy olyan termékek ajánlata, amelyek nem tartoznak a Szállító általános árlistájához, amelyeket a szállító szerződés alapján vállal, hogy átad a kedvezményezettnek;
• szolgáltatások - a termékek szállításához kapcsolódó szolgáltatások, illetve a termékek szállításához és beszereléséhez kapcsolódó tevékenységek, például a megoldások formatervezése, tervezése és blokkdiagramja, szállítása, biztosítása, beszerelése, üzembe helyezése, technikai segítségnyújtás a jótállás és a jótállás utáni időszakban, a rendszerek használati és karbantartási kézikönyvei és minden más olyan kötelezettség, amely a szállítót a szerződés alapján terheli;
• melléklet - az a dokumentum, amelyet a felek kötnek meg, miután a Szállító megerősítette a megrendelés tartalmát, és amely alapján a számlát kiállítják. A melléklet tartalmazza a megrendelésben szereplő információkat, valamint a felek által a Termékek szállításával, beszerelésével, felhasználásával és fizetésével kapcsolatban megállapodott egyéb feltételeket;
• ár - a szállító termékeinek és szolgáltatásainak ára, ahogyan meghatározták azokat a szállító által kiadott utolsó árjegyzékben, a weboldalain vagy az egyedi ajánlatokban. Az árnak nincs szerződéses értéke, és a beszállító belső irányelveitől vagy a gyártókkal / beszállítókkal fennálló viszonyától függően előzetes értesítés nélkül változhat;
• szállítási / teljesítési idő - minden egyes termék / szolgáltatás esetében azt az időtartamot jelenti, amelyben a terméket / szolgáltatást a szerződés mellékleteinek rendelkezéseivel összhangban szállítják / teljesítik;
• vis maior - a felek ellenőrzési körén kívül eső tényállás, amely nem az ő hibájukból vagy felelősségükből fakad, és amelyet a szerződés megkötésekor nem lehetett előre látni, és amely lehetetlenné teszi a szerződés végrehajtását, illetőleg teljesítését; ilyen eseményeknek számítanak: háborúk, forradalmak, tűzvészek, árvizek vagy bármilyen más természeti katasztrófa, karantén, embargó eredményeként bevezetett korlátozások, a felsorolás nem teljes, csak tájékoztató jellegű. Nem minősül vis maiornak az a fentiekhez hasonló esemény, amely nem teszi lehetetlenné a végrehajtást, csak rendkívül költségessé az egyik fél számára a kötelezettsége teljesítését;
• nap - naptári nap; év - 365 nap.
A beszállító fő kötelezettségei
A beszállító vállalja, hogy a termékeket és szolgáltatásokat a bemutatott szabványoknak és teljesítményeknek megfelelően biztosítja.
A GBC az AVIXA és a PSNI teljes jogú tagja, nemzetközi tapasztalattal rendelkezik az integrált rendszerek formatervezésében, tervezésében, kivitelezésében és karbantartásában, és garantálja a legmagasabb nemzetközi szabványoknak megfelelő szolgáltatások nyújtását.
Ha a beszállítótól független okok miatt késik a szállítási határidő, akkor köteles a lehető leghamarabb közölni a kedvezményezettel az új szállítási határidőt.
A jelenlegi készletből nem teljesíthető megrendelések esetén a Beszállító fenntartja a jogot, hogy előlegként leszámlázza a megrendelés értékének egy részét.
A beszállító vállalja, hogy betartja a munkahelyi egészségvédelem és biztonság, valamint a vészhelyzetek jogi előírásait azon kockázatok tekintetében, amelyeknek a felhasználói társaságon belül tevékenységet végző személyzet ki lehet téve.
A kedvezményezett fő kötelezettségei
A kedvezményezett vállalja, hogy átveszi a termékeket a megbeszélt határidőn belül és feltételek mellett.
A kedvezményezett köteles teljes összeget kifizetni a beszállítónak. A fizetési eszközök adott esetben lehetnek fizetési megbízások, váltók vagy csekkek. A felek által elfogadott fizetési határidőt a megrendelések mellékletei részletezik, az előzményektől, a kedvezményezett pénzügyi hitelképességétől és a beszállító által elvégzett pénzügyi elemzéstől függően. Minden fizetés a fent említett GBC számlára történik. A kifizetéseket akkor tekintjük teljesítetteknek, ha azok értéke megtalálható a beszállító számláján. A fizetési késedelmeket a felek közötti kereskedelmi szerződés szerint szankcionálják, és ez automatikusan a hitelkeret és a jövőbeni megrendelések fizetési határidőjének elvesztéséhez vezet.
A beszállító tájékoztatása a beszerelés helyszínének valós és tényleges állapotáról a munkaerőköltségek helyes felértékelése érdekében.
Ne tévessze meg a beszállítót hamis vagy következetlen információk megadásával a munkaerőköltségek elkerülése vagy csökkentése érdekében.
A fenti pontok be nem tartása az alábbiakra kötelezi a kedvezményezettet:
• Többlet munkaerőköltségek viselése;
• A munkálatok felfüggesztésének elviselése a fennálló helyzet békés rendezéséig;
• a beérkezett, de be nem szerelt áru teljes kifizetésére, ha az nézeteltéréseket nem sikerült 48 órán belül békés úton megoldani.
Az áru a teljes kifizetésig a beszállító tulajdonát képezi.
Abban az esetben ha a megelőlegezett megrendelést törlik a kézbesítés esedékessége előtt, nem térítendő vissza az előleg.
A feldolgozott megrendelések, amelyeket logisztikai szempontból törlés lehetősége nélkül hajtanak végre (a gyártók, beszállítók raktáraiból szállítva, GBC raktárakba érkezve, szállítás közben vagy bármilyen más olyan körülmény miatt, amely a termékek közvetlen szállítását teszi lehetővé) nem törölhető és a kedvezményezettnek kötelessége a termékeket a szerződésben meghatározott feltételek szerint vagy a szállító értesítésétől számított legfeljebb 5 napon belül átvenni. Az áruk átvételének késedelme esetén a szállító napi 0,5% büntetőkamatot számít fel az áruk értékesítésének értékéből, ami a logisztikai szolgáltatások és a kompenzáció ellenértéke.
Egyéb záradékok
A GBC egy ISO 14001 tanúsítvánnyal rendelkező gazdasági társaság. A csomagolási hulladékokat (papír, karton, műanyag stb.) a kedvezményezett átveszi a hatályos környezetvédelmi rendelkezések betartásának kötelezettségével.
A Kedvezményezett vállalja, hogy kioktatja a beszállítót a munkahelyi egészségvédelem és biztonság, valamint vészhelyzetek jogi követelményeiről, beleértve azoknak a sérüléseknek és a foglalkozási megbetegedéseknek a kockázatát, amelyeknek ki lehet téve a kedvezményezett társaságán belül;
A kedvezményezett felelős a beszállítót ért esetleges munkaeseményekért / balesetekért a kedvezményezett gazdasági társaságán belül végzett tevékenység során.
A jótállás és a termékek visszaküldése
A termék jótállását teljes egészében a beszállító viseli. A jótállás időtartamát az egyes szerződésekhez kapcsolódó mellékletekben, vagy az összes többi megrendelés szállítását kísérő dokumentumokban pontosan részletezzük. A jótállás biztosításának feltételei nyilvánosak: https://iqboard.hu/index.php/jotallasi-szabalyzat
A jótállást kizárólag a http://helpdesk.gbc.ro. által biztosítjuk. A GBC megelőző vagy javító karbantartási szolgáltatásokat kínál a megfelelő SLA-val. Egyéni árajánlatok esetén e-mailben léphet velünk kapcsolatba a Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. címen.
A termékvisszatérítési irányelv és az RMA-eljárás a következő címen érhető el: https://iqboard.hu/index.php/gbc-visszateresi-szabalyzat-es-rma-eljaras
A szolgáltatásokat nem lehet visszaadni. A szoftverlicenceket és bármilyen más típusú licenceket, konfigurációkat és szoftveralkalmazásokat nem lehet visszaküldeni.
Átvétel, ellenőrzések, tesztek, beszerelések
A kedvezményezettnek vagy meghatalmazott képviselőjének joga van megvizsgálni és / vagy tesztelni a termékeket annak ellenőrzésére, hogy azok megfelelnek-e a szerződés mellékletében / mellékleteiben szereplő előírásoknak. A Kedvezményezett képviselőinek kötelességük az átvételkor ellenőrizni a termékek mennyiségét és a csomagolás épségét. Az ellenőrzést követően a felek kötelesek aláírni a beszállító által benyújtott mennyiségi átvételről szóló jegyzőkönyvet és a minőségi átvételről szóló jegyzőkönyvet.
Az áruk átvételét a két szerződő fél képviselőinek jelenlétében vagy futárral történő szállítás esetén a fuvarokmányok alapján végzik.
Szerzői jog
Az IQboard.ro webhely, a koncepció, a formátum, a színek, a megnevezések, a szövegek, a képek, a filmek vagy a dokumentumok (tág értelemben a webhely kialakítása és tartalma) a GBC®-hez vagy a jogos tulajdonosokhoz tartoznak (partnereink), és a szerzői jogi törvények védik Romániában és az Európai Unióban a bármilyen formájú reprodukció ellen. A GBC® az EU-ban bejegyzett védjegy, amely a GBC Exim SRL-hez tartozik. A tartalom részleges vagy teljes másolása a GBC Exim SRL előzetes írásbeli beleegyezése nélkül törvénytelen, és ennek megfelelően kezelik.
A GBC® folyamatos erőfeszítéseket tesz az IQboard.ro webhely folyamatos frissítésére. A bemutatott termékek nagy része lenyűgöző mennyiségben van jelenlegi raktárkészletünkben. Fenntartjuk azonban a jogot, hogy előzetes értesítés nélkül változtassunk a webhely tartalmán. A bemutatott képek, leírások, szövegek, műszaki specifikációk és / vagy árak nem bírnak szerződéses értékkel, és nem terhelik a GBC felelősségét. Kérjük, mielőbb lépjen kapcsolatba az értékesítési képviselőinkkel, hogy kereskedelmi szerződést kössenek, és biztosítsák az ezen az oldalon kínált ajánlatok árát, készletét vagy egyéb elemeit.
A nyújtott szolgáltatásokhoz közvetlenül vagy közvetve kapcsolódó szerzői jogi, szabadalmi vagy egyéb szellemi tulajdonjogok (a továbbiakban: "Jogok") a Beszállító tulajdonát képezik. A Szolgáltatásokkal kapcsolatos jogcímek és tulajdonjogok nem kerülnek átadásra a Kedvezményezett részére. Ezek közül felsoroljuk:
• A javasolt megoldás formatervezése;
• A GBC által kiadott tervezési, projekt- vagy egyéb speciális műszaki dokumentumok;
• A megoldások blokkdiagramjai;
• A berendezések tervezése, interfészei, programozása és konfigurálása, amelyekhez ezekre a dolgokra szükség van: vezérlő egységek és táblagépek, DSP egységek stb.
• Egyebek.
Ezen jogok megsértése esetén a beszállító országának jogszabályai szerint kell eljárni.
A szállítás és a termékeket kísérő dokumentumok
A beszállító elküldi a kedvezményezettnek a termékeket kísérő dokumentumokat:
• adószámla;
• fuvarlevél (adott esetben);
• a termékek mennyiségi átvételének és a szolgáltatások átvételének jegyzőkönyve (adott esetben);
• a minőségi átvételi jegyzőkönyv;
• jótállási jegy.
A kedvezményezett az által igazolja, hogy a termékeket részben vagy egészben leszállították, hogy az átvétel után a saját meghatalmazott képviselője aláírja a jelen megállapodásban felsoroltak szerint kiállított okmányokat, amelyeket a beszállító a szállításhoz mellékelt.
Vis maior
A vis maiort az illetékes hatóság állapítja meg.
A vis maior mentesíti a szerződő feleket a jelen megállapodásban vállalt kötelezettségek teljesítésétől a fennállásának teljes időtartamára.
A szerződés teljesítése a vis maior időtartama alatt szünetel, de nem érinti azokat a jogokat, amelyek a feleket a vis maior megjelenéséig megillettek.
A vis maiorra hivatkozó Szerződő Fél köteles a másik Felet haladéktalanul és teljeskörűen értesíteni a vis maior bekövetkezéséről, és meghozni minden rendelkezésére álló intézkedést a következmények korlátozása érdekében.
Ha a vis maior hat hónapnál hosszabb időtartamig fennáll, vagy feltételezhető ennél hosszabb ideig fog tartani, akkor mindkét félnek joga van értesíteni a másik felet a szerződés teljes felmondásáról anélkül, hogy bármelyik fél kártérítést követelhetne a másiktól.
A viták rendezés
A Kedvezményezett és a beszállító mindent megtesz annak érdekében, hogy a szerződés teljesítése során vagy azzal kapcsolatban felmerülő félreértéseket vagy vitákat közvetlen tárgyalások útján, békés úton oldják meg.
Ha a tárgyalások kezdetétől számított 15 nap elteltével a kedvezményezettnek és a beszállítónak nem sikerül békés úton megoldani a szerződéses nézeteltérést, bármelyikük kérheti a vita rendezését vagy a Romániai Kereskedelmi és Iparkamara választottbíráskodásával, vagy a beszállító székhelye szerinti romániai bíróságokon.
A szerződés felmondása
A jelen megállapodás által vállalt kötelezettségek valamelyik fél általi elmulasztása feljogosítja a károsultat arra, hogy kérje a beszállítói szerződés felbontását és kártérítést igényeljen.
Kommunikáció
A felek között a megállapodás teljesítésével kapcsolatos bármely kommunikációt írásban kell megküldeni.
A felek közötti kommunikáció telefonon vagy e-mailen keresztül történhet, feltéve, hogy írásban visszaigazolják a közlés beérkezését.
Az Általános Üzleti Feltételek elfogadásával a kedvezményezett kifejezetten és egyértelműen vállalja, hogy a személyes adatokat az GBC tárolja és dolgozza fel tájékoztatási és marketing célokra. A kitöltött személyes adatokat a hatályos jogszabályoknak megfelelően fogjuk felhasználni, és a kedvezményezett beleegyezése nélkül harmadik fél számára nem hozzuk nyilvánosságra. Az adattárolás biztonságos módon történik, és minden biztonsági megsértést bejelentenek. A kedvezményezettnek jogában áll előzetes értesítés nélkül visszavonni beleegyezését.
Az Általános Üzleti Feltételekre alkalmazandó törvény
A jelen megállapodást a román törvényeknek megfelelően kell értelmezni.
Adatvédelmi irányelvek
A személyes adatok kezelésével kapcsolatos adatvédelmi irányelvek, a GDPR irányelvek és a kezelésük módja a következő oldalon olvasható: https://iqboard.hu/index.php/adatvedelmi-iranyelvek
A sütikkel kapcsolatos tájékoztatási irányelvek
A sütikre vonatkozó információs szabályzat az alábbi linken tekinthető meg: https://iqboard.hu/index.php/cookie-kra-vonatkozo-szabalyzat